Virtual School Meanderings

June 13, 2024

Michael, You Have A New Citation

Filed under: virtual school — Michael K. Barbour @ 11:05 am
Tags: , , , , ,

The second of two items from one of my open scholarship networks.

ResearchGate
Michael, we found more citations of your work last week
ResearchGate GmbH, Invalidenstr. 115, 10115 Berlin, Germany. Imprint.
See our Privacy Policy and Terms of Service.

The actual citation, which may be of interest, was:

  • March 2023
  • Alberta Journal of Educational Research 69(1):86-102
  • DOI: 10.55016/ojs/ajer.v69i1.74846
  • Frempong George
  • Raavee Kadam
  • Joyline Makani
  • Michelle McPherson
  • Nyasha Mandeya
  • Timi Idris

Abstract – Though school closures due to the COVID-19 pandemic affected all students globally, the effect was significantly more for students from marginalized and vulnerable communities. In Nova Scotia, Canada, the concern was the racial achievement gap that the education system is addressing through an inclusive education policy. The worry, especially for Black Nova Scotian students, was the online learning demands and the associated challenges. Through an analysis of a household survey and intersectionality framework, we explored these challenges. We argue that students have multiple and simultaneously acting identities that lead to differential learning experiences and outcomes, and an intersectionality approach should be considered to inform education improvement decisions. Keywords: online learning, Black Canadians, intersectionality, household survey, structural equation modelling Bien que les fermetures d’écoles dues à la pandémie de COVID-19 aient touché tous les élèves du monde, l’effet a été nettement plus marqué pour les élèves issus de communautés marginalisées et vulnérables. En Nouvelle-Écosse, au Canada, l’inquiétude portait sur l’écart de réussite raciale que le système d’éducation s’efforce de combler par une politique d’éducation inclusive. L’inquiétude, en particulier pour les élèves noirs de Nouvelle-Écosse, portait sur les exigences de l’apprentissage en ligne et les défis qui y sont associés. Par l’analyse d’une enquête auprès des ménages et d’un cadre d’intersectionnalité, nous avons exploré ces défis. Nous soutenons que les élèves ont des identités multiples qui agissent simultanément et mènent à des expériences et des résultats d’apprentissage différents, et qu’une approche d’intersectionnalité devrait être considérée pour informer les décisions portant sur l’amélioration de l’éducation. Mots clés : apprentissage en ligne, Canadiens noirs, intersectionnalité, enquête auprès des ménages, modélisation par équations structurelles.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog at WordPress.com.