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September 16, 2020

Article Notice – Misbehaving Toddler Or Moody Teenager: Examining The Maturity Of The Field Of K-12 Online Learning

I wanted to bring attention to this article from yesterday’s [red] New Notification From Distance Education Journal.

Misbehaving Toddler or Moody Teenager: Examining the Maturity of the Field of K-12 Online Learning

Niños o adolescentes con mal comportamiento: Examinando la madurez del campo del aprendizaje en línea K-12

Michael K. Barbour
Touro University California. Vallejo. California, USA
mkbarbour@gmail.com

Abstract: Depending on the reference, the practice of K-12 online learning began sometime between 1991 and 1996. Yet almost three decades later, there is still little research to describe the K-12 online learning student experience, which has resulted in a lack of understanding of the actual instructional model, nature of the curriculum, and type and amount of support employed by K-12 online learning programs. Further, much of the available research is atheoretical, methodologically questionable, contextually limited, and overgeneralized. All these factors make the K-12 online learning research that does exist of little value in guiding practice. This manuscript examines the maturity of research in the field of K-12 online learning, with the goal of providing researchers with meaningful impact on future practice.

Keywords: Misbehaving Toddler, Moody Teenager, K-12, Online Learning

Resumen: Dependiendo de la referencia, la práctica del aprendizaje en línea de K-12 comenzó en algún momento entre 1991 y 1996. Sin embargo, casi tres décadas después, todavía hay poca investigación para describir la experiencia de los estudiantes de aprendizaje enlínea de K-12, que ha resultado en una falta de comprensión del modelo de instrucción real, la naturaleza del plan de estudios y el tipo y la cantidad de apoyo empleado por los programas de aprendizaje en línea K-12. Además, gran parte de la investigación disponible es teórica, metodológicamente cuestionable, contextualmente limitada y sobregeneralizada. Todos estos factores hacen que la investigación de aprendizaje en línea K-12 que existe sea de poco valor para guiar la práctica. Este manuscrito examina la madurez de la investigación en el campo del aprendizaje en línea en K-12, con el objetivo de proporcionar a los investigadores un impacto significativo en la práctica futura.

Palabras clave: Niño con mal comportamiento, Adolescente con mal comportamiento, K-12, Aprendizaje en línea.

RED. Revista de Educación a Distancia. Núm. 64, Vol. 20. Artíc. 4, 30-09-2020

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