Virtual School Meanderings

July 27, 2017

Online Learning News – July 26, 2017 / Bulletin de l’apprentissage en ligne – le 12 juillet 2017

A newsletter from yesterday’s inbox.

July 26, 2017 | View Online | Archive | Subscribe | Contact Us La version française suit
Five Key Questions About the State of Online Learning
1.png
Universities and colleges are changing both what they teach and how they teach to reflect the new work of teaching and learning in a digital age. Let’s look at the current state of play and raise five big questions about the future. Full story
2.jpg
Praxis: An Online Simulation Training Environment for Scenario-Based Real-Time Decision-Making at the Justice Institute of British Columbia, British Columbia
The Justice Institute of British Columbia identified the need to provide realistic training simulations for its Emergency Management Division to enable participants to make decisions in real time in a safe but realistic simulated environment. Full story
3.png
Available Now!Searchable Directory of 2,400+ Online Learning Companies from Around the World
To help colleges, universities, training providers, and faculty and instructors find the latest products and services to help improve the learning experience for their students, Contact North | Contact Nord Research Associate Dr. Don McIntosh compiled a comprehensive directory of  2,400+ vendors of online learning products and services. Search the directory
4.jpg
Call for Proposals: Digital Inclusion Research Grants
eCampusOntario’s latest call for funding is providing support for researchers across post-secondary institutions in Ontario that wish to explore digital inclusion and related areas, for example, how systemic inequities create access in some communities while creating barriers in others, in the use and application of digital skills. Full story
5.png
Call for Proposals: Ecologies of Open
Dr. Dianne Conrad, Athabasca University and Dr. Paul Prinsloo, University of South Africa (UNISA) announce a Call for Proposals for the edited book Ecologies of Open: Inclusion, intersections, and interstices in education, intended for publication by an open press in 2019. Click here for a description of the scope and intent of the book, along with submission details.
6.png
Available Now – Your Updated List of Educational Technology and Related Education Conferences from Around the World for June to December 2017 
Browse the updated list of Educational Technology and Related Education Conferences, compiled by Contact North | Contact Nord Research Associate Clayton R. Wright, providing a range of options in Canada, the US, South America, Europe, Africa, the Middle East, Australia, and New Zealand, covering teaching, learning, and educational administration, as well as technology in education. Full story
7.jpg
This Week’s Worth Reading Selections
For Faculty & Instructors

For Instructional Designers

For Policy Makers and Administrators

Explore All Worth Reading selections

8.jpg
Most Popular Links onteachonline.ca
  1. Upcoming Conferences from Around the World
  2. A New Pedagogy is Emerging… and Online Learning is a Key Contributing Factor
  3. Directory of Online, Open & Distance Learning Associations and Consortia Throughout the World
  4. Tools and Trends
  5. Training Opportunities
ICDE_VertRect_EN_2017_2.jpg
Visit teachonline.ca today and see why more than 250,000 faculty and instructors, administrators, technology providers, and policy makers from across Ontario and around the world use the resources available from the portal.

Do you have colleagues who might be interested in receiving the Online Learning News? Join our mailing list.

Contact North | Contact Nord
1139 Alloy Drive, Suite 104
Thunder Bay, Ontario P7B 6M8
807-344-1616
oln@contactnorth.ca

 
Le 26 juillet 2017 | Voir en ligne | Archiver | Souscrire |
Contactez nous
Les hyperliens dans ce bulletin donnent accès à des documents disponibles en anglais seulement.
online_learning_masthead_fre_c3.jpg
Cinq questions clés à l’égard de l’état de l’apprentissage en ligne
1.png
Les universités et les collèges sont en train de modifier ce qu’ils enseignent ainsi que les manières, dont ils effectuent cette tâche afin de refléter les nouvelles réalisations en matière d’enseignement et d’apprentissage à l’ère numérique. Il nous faut donc examiner l’état de la situation actuelle et poser cinq grandes questions au sujet de l’avenir. Lire l’histoire complète
2.1.jpg
Praxis : Un environnement de formation en ligne par simulation pour la prise de décisions en temps réel fondée sur un scénario au Justice Institute of British Columbia en Colombie-Britannique
L’établissement d’enseignement Justice Institute of British Columbia a cerné le besoin de procurer des formations réalistes par simulation à l’intention de sa Division de gestion des urgences afin d’habiliter les participantes et les participants à prendre des décisions en temps réel dans un contexte simulé qui est sûr, mais réaliste. Lire l’histoire complète
3.1.jpg
Disponible maintenant!
Répertoire de recherche de plus de
2 400 entreprises d’apprentissage en ligne du monde entier
Pour aider les collèges, les universités, les fournisseurs de formation, le personnel enseignant et de formation à trouver les plus récents produits et services pour améliorer l’expérience d’apprentissage de leurs étudiantes et étudiants, Don McIntosh Ph.D., associé de recherche chez Contact North | Contact Nord, a compilé un répertoire complet de plus de 2 400 fournisseurs de produits et services d’apprentissage en ligne. Faire une recherche dans le répertoire
4.jpg
Appel de propositions : subventions de recherche sur l’inclusion numérique
Le plus récent appel d’eCampusOntario pour le financement fournit un soutien aux chercheures et chercheurs à travers les établissements d’enseignement postsecondaire en Ontario, qui désirent explorer l’inclusion numérique et des domaines connexes : par exemple, comment les inégalités systémiques créent l’accès dans certaines communautés tout en posant des obstacles dans d’autres, quant à l’utilisation et les applications de compétences numériques. Lire l’histoire complète
5.png
Un Appel de propositions – Les écologies de l’ouverture
Dianne Conrad, Ph.D. de l’Athabasca University et Paul Prinsloo Ph.D. de l’University of South Africa (UNISA) lancent un Appel de propositions concernant un ouvrage en collaboration sous leur direction, intitulé Ecologies of Open: Inclusion, intersections, and interstices in education (Les écologies de l’ouverture : L’inclusion, les intersections et les interstices dans l’éducation). La publication de ce livre par une maison d’édition ouverte est prévue en 2019. Cliquer icipour consulter une description de l’objet et de la portée du livre, et obtenir les détails pour faire une soumission.
6.1.jpg
Disponible maintenant – Votre liste actualisée des conférences sur la technologie éducative et reliées à l’éducation dans le monde entier de juin à décembre 2017
Consultez la liste actualisée des conférences sur la technologie éducative et reliées à l’éducation qui est compilée par Clayton R. Wright, associé de recherche chez Contact North | Contact Nord. Cette liste fournit une gamme d’options au Canada, aux États-Unis, en Amérique du Sud, en Europe, en Afrique, au Moyen-Orient, en Australie et en Nouvelle-Zélande qui couvrent l’enseignement, l’apprentissage et l’administration éducative ainsi que la technologie en éducation. Lire l’histoire complète
7.1.png
Les sélections de lectures intéressantes à signaler cette semaine
À l’intention du personnel enseignant

À l’intention des concepteurs pédagogiques

À l’intention des cadres et des responsables des politiques

Explorer toutes les sélections des Publications à signaler

8.jpg
Les liens les plus populaires dans le portail teachonline.ca
  1. Les conférences dans le monde
  2. Une nouvelle pédagogie émerge… et l’apprentissage en ligne en est un facteur contributif
  3. Répertoire des associations et consortiums d’apprentissage en ligne ouvert et à distance à travers le monde
  4. Les outils et les tendances
  5. Les ressources et les occasions de formation
ICDE_VertRect_FR_2017_F2.jpg
Visitez teachonline.ca dès aujourd’hui afin de constater vous-même pourquoi il attire chaque mois plus de 200 000 visites du personnel enseignant et de formation, des administrateurs, des fournisseurs de technologie et des décideurs de partout en Ontario et dans le monde pour se servir des ressources disponibles sur le portail.

Vos collègues aimeraient-ils recevoir le Bulletin de l’apprentissage en ligne? Joinez-vous à notre liste de diffusion.

Contact North | Contact Nord
1139, promenade Alloy, bureau 104
Thunder Bay (Ontario) P7B 6M8
807 344-1616
oln@contactnorth.ca

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: