Virtual School Meanderings

July 14, 2017

Pesquisa em Educação do Campo: produção de conhecimento na diversidade – Academia.edu

A few K-12 distance, online, and/or blended learning articles in this list.

Academia.edu
TOP PAPERS FROM YOUR NEWSFEED
Gustavo  Cunha de Araujo Gustavo Cunha de Araujo
Universidade Federal do TocantinsEducação do Campo, Adjunct

Pesquisa em Educação do Campo: produção de conhecimento na diversidade

Informamos que a Revista Brasileira de Educação do Campo acaba de publicar o seu primeiro número de 2017. Seguindo a política editorial e o escopo da revista, esta edição traz 20 artigos além de uma Resenha. Não podemos deixar de registrar a presença de 3 artigos e uma resenha em Espanhol neste número, todos de autoria de pesquisadores de outros países da América Latina, como Cuba, México e Colômbia, o que reforça a ampliação de pesquisas a respeito da Educação do Campo não apenas no Brasil, mas também em outros países.

DOWNLOAD BOOKMARK
Martin  Ebner Martin Ebner
Bookmarked by Patrick Lowenthal

Tutoring writing spelling skills within a web-based platform for children

According to the NMC Horizon Report (Johnson et al. in Horizon Report Europe: 2014 Schools Edition, Publications Office of the European Union, The New Media Consortium, Luxembourg, Austin, 2014 [1]), data-driven learning in combination with emerging academic areas such as learning analytics has the potential to tailor students’ education to their needs (Johnson et al. 2014 [1]). Focusing on this aim, this article presents a web-based (training) platform for German-speaking users aged 8–12.Our objective is to support primary-school pupils— especially those who struggle with the acquisition…

DOWNLOAD BOOKMARK
Süleyman Nihat  ŞAD Süleyman Nihat ŞAD
Bookmarked by Yasemin Demiraslan Cevik

BAZI GELİŞMİŞ ÜLKELERDE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ VE TÜRKİYE İÇİN ÖNERİLER

Teknolojinin hızla geliştiği ve günlük hayatımızın her alanına sirayet ettiği bir çağda kalkınma ile teknolojik gelişme arasında doğru orantı kurmak mümkündür. Bu yüzden teknoloji okur-yazarlığı ve teknoloji öğretimi kavramları giderek önem kazanmıştır. Kalkınmış ülkeler eğitim programlarını teknolojiye çabuk uyum sağlayabilen, teknolojiyi verimli kullanabilen ve yeni teknolojiler üretebilen bireyler yetiştirebilmeyi hedefleyecek şekilde geliştirmişlerdir. Bu çalışmada ABD, İngiltere ve Fransa gibi kalkınmış ülkelerde uygulanan eğitim programları içerisinde teknoloji öğretiminin…

DOWNLOAD BOOKMARK
Rita Brito Rita Brito
Bookmarked by Vicky Zygouris-Coe

The Online and Offline Digital Literacy Practices of Young Children A Review of the Literature

There is now a range of evidence that indicates that young children (aged from birth to eight) are using the internet from an early stage of life (Bedford et al., 2016; Chaudron et al., 2015; Korkeamäki, Dreher, and Pekkarinen, 2012; Lauricella, Wartella & Rideout, 2015; Marsh et al., 2015; Thestrup, 2015). This use leads to a range of activities that engage children in online practices, but it is also the case that the online domain cannot be separated from the offline domain in these experiences (Burke and Marsh, 2014). Children are physically located in the material world as they…

DOWNLOAD BOOKMARK
Randall Davies Randall Davies
Bookmarked by Aimee Whiteside

The Adolescent Community of Engagement Framework: A Lens for Research in K-12 Online Learning Environments

DOWNLOAD BOOKMARK
Christopher Hoadley Christopher Hoadley
Bookmarked by Patrick Lowenthal

Evaluating online learning communities

DOWNLOAD BOOKMARK
Mustafa Sarıtepeci Mustafa Sarıtepeci
Bookmarked by Yasemin Demiraslan Cevik

Examining Student Perceptions Regarding to Usage Purposes of Tablet Computers Distributed Under the Scope of in FATIH Project in the Course Processes and by Students

In this study, it is aimed to determine student perceptions regarding students’ purposes of tablet computer usage and how tablet computers are used during learning process, which were given to students within the scope of FATIH Project. In this study, it was used a mixed method using a combination of quantitative and qualitative research methods. The study group consisted from the 10th and 11th grade students of two Anatolian High School in Ankara and Çorum in 2015-2016 academic year. 58 students joined from different grade levels to this study. The data were collected through the “Tablet…

DOWNLOAD BOOKMARK
Sevilay Çırak Kurt
Bookmarked by Yasemin Demiraslan Cevik

Sınıf Öğretmenlerinin Teknolojinin Öğretime Entegrasyonundaki Öğretmen Yeterliklerine İlişkin Görüşlerinin İrdelenmesi Examining Classroom Teachers’ Views about Their Competencies Concerning the Integration of Technology

Özet Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonunda öğretmenin sahip olması gereken yeterlikler ile ilgili neler düşündükleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma benzer konularda araştırma yapacak olan diğer araştırmacılara öncülük yapması noktasında önem taşımaktadır. Araştırma nitel bir çalışma olup olgu bilim deseninde tasarlanmıştır. Katılımcılar bir ilköğretim okulunda çalışmakta olan 6 sınıf öğretmenidir. Katılımcıların seçiminde ölçüt tipi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış; görüşmeler ses kayıt cihazına…

DOWNLOAD BOOKMARK
Kaye Shelton Kaye Shelton
Bookmarked by Patrick Lowenthal

A Review of Paradigms for Evaluating the Quality of Online Education Programs

DOWNLOAD BOOKMARK
Seyfullah GÖKOĞLU Seyfullah GÖKOĞLU
Bookmarked by Yasemin Demiraslan Cevik

The Systems-Based Mentoring Model within the Process of Technology Integration

In recent, numerous attempts, approaches, and models related to the technology integration process are introduced. In those models, generally the teachers are located at the center of the process. Thus, it is important to choose a technology integration model in order to prepare the teachers for the technology integration, enable them to use the current and new technologies, intensify their belief related to new teaching technologies, and eliminate the barriers they may encounter during this process. In this context, the Systems-Based Mentoring Model comes into prominence at the point of…

DOWNLOAD BOOKMARK
Academia, 251 Kearny St., Suite 520, San Francisco, CA, 94108

Privacy Policy   Terms of Service   © 2017 Academia

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: