Virtual School Meanderings

April 21, 2016

[CNIE-L] CJLT: New Issues Published | RCAT : nouveaux numéros

From Tuesday’s inbox (maybe Monday’s)…  Either way, no K-12 online learning specific items here.

Dear Readers:

 

The Canadian Journal of Learning and Technology has just published two issues at http://www.cjlt.ca .  We invite you to review the Table of Contents here and then visit our Web site to review articles and items of interest.

 

Thank you for the continuing interest in our work.  Kim Peacock (cjlt@ualberta.ca)

 

***************************************

 

Chers lectures,

 

Les numéros plus récents de la Revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie sont maintenant disponible auhttp://www.cjlt.ca .  Vous trouverez ci-dessous les tables des matières.  Nous vous invitons à visiter le site Web pour lire les articles et les autres choses.

 

Nous vous remercions pour votre intérêt à notre revue.  Kim Peacock (cjlt@ualberta.ca)

 

_________________________________________________

 

Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie

Vol 42, No 1 (2016) and/et Vol 42, No. 2 [Special Issue-Numéro special]

Table of Contents

http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/issue/view/92

 

Editorial

——–

Editorial / Éditorial

Heather Kanuka

 

Articles

 

Leaving the Nest: The Evolution of CHRPP (the Course of Human Participant Protection) | Quitter le nid : l’évolution du cours d’éthique sur la protection des participants humains

Denise Stockley, Laura-Lee Balkwill, Carolyn Hoessler

 

Student communication and study habits of first-year university students in the digital era | Communication étudiante et habitudes d’étude des étudiants universitaires de première année à l’époque numérique

Eliana Esther Gallardo-Echenique, Mark Bullen, Luis Marqués-Molías

 

La sélection d’idées prometteuses et l’émergence d’un questionnement authentique dans l’élaboration du discours collectif d’élèves du primaire | The selection of promising ideas and the emergence of genuine questioning

Pier-Ann Boutin, Christine Hamel, Thérèse Laferrière

 

How people learn in an asynchronous online learning environment: The relationships between graduate students’ learning strategies and learning satisfaction | Comment apprennent les gens dans un environnement d’apprentissage en ligne asynchrone

Beomkyu Choi

 

Introducing Backchannel Technology into a Large Undergraduate Course | Introduction d’une technologie d’arrière-plan dans un vaste cours de premier cycle

Ruth Neustifter

 

***********************

 

Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie

Special Issue: Web-enabled Teaching and Learning: An International Update

Vol 42, No 2 (2016)

Table of Contents

http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/issue/view/93

 

Editorial

——–

Editorial / Éditorial

Mohamed Ally, Marti Cleveland-Innes

 

Articles

 

Articles

——–

Web 2.0 and Social Media Connecting Learners in Self-Paced Study: Practitioners’ Perspectives | Le Web 2.0 et les médias sociaux reliant les apprenants dans l’étude à leur rythme : points de vue de praticiens

Janice Thiessen

 

Persistent Artefacts in an Online Classroom: The Value of a Dynamic Learning Archive | Artefacts persistants dans une salle de classe en ligne : la valeur d’une archive dynamique de l’apprentissage

Stuart C. Berry

 

A Case Study on Learning Difficulties and Corresponding Supports for Learning in cMOOCs | Une étude de cas sur les difficultés d’apprentissage et le soutien correspondant pour l’apprentissage dans les cMOOC

Shuang Li, Qi Tang, Yanxia Zhang

 

Factors Influencing Self-Regulation in E-learning 2.0: Confirmatory Factor Model | Facteurs qui influencent la maîtrise de soi en cyberapprentissage 2.0 : modèle de facteur confirmative

Hong Zhao

 

Conducting a Multivocal Thematic Synthesis on an Extensive Body of Literature | Réaliser une synthèse thématique multivocale d’un vaste ensemble de documentation

Madelaine Befus

________________________________________________________________________

Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie

http://www.cjlt.ca/

 

***Messages are posted in the language received.***
***Les messages sont affichés dans la langue dans laquelle nous les avons reçus.***
CNIE | RCIÉ www.cnie-rcie.ca
Twitter = @cnie_rcie
Facebook = CNIE-RCIÉ

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: