Virtual School Meanderings

March 15, 2013

[CNIE-L] CJLT: New Issue Published | RCAT : nouveau numero

No K-12 online learning items, but a couple of articles that may be of interest to my readership…

Dear Readers:

The Canadian Journal of Learning and Technology has just published its latest issue at http://www.cjlt.ca .  We invite you to review the Table of Contents here and then visit our Web site to review articles and items of interest.

Thank you for the continuing interest in our work.  Jenna Kelland (cjlt@ualberta.ca)

***************************************

Chers lectures,

Le numéro plus récent de la Revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie est maintenant disponible au http://www.cjlt.ca .  Vous trouverez ci-dessous la table des matières.  Nous vous invitons à visiter le site Web pour lire les articles et les autres choses.

Nous vous remercions pour votre intérêt à notre revue.  Jenna Kelland (cjlt@ualberta.ca)

*******************************************************

Canadian Journal of Learning and Technology / Revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
Vol 39, No 1 (2013)
Table of Contents / Table des matières
http://cjlt.csj.ualberta.ca/index.php/cjlt/issue/view/80

Editorial / Éditorial
Heather Kanuka

Articles

A comparison of participation patterns in selected formal, non-formal, and informal online learning environments / Comparaison des modes de participation dans des environnements formels, non formels et informels d’apprentissage en ligne
Richard Schwier, Jennifer Seaton

Student satisfaction with blended and online courses based on personality type / Niveau de satisfaction des étudiants dans les cours hybrides et en ligne basé sur le type de personnalité
Doris U. Bolliger, Elizabeth A. Erichsen

Are they climbing the pyramid? Rating student-generated questions in a game design project / Grimpent-ils la pyramide? Évaluation des questions produites par les étudiants dans un projet de conception de jeux
Jason Paul Siko

Course design using an authentic studio model / Restructuration de cours au moyen d’un authentique modèle de studio de design
Jay R. Wilson

Collaboration indices for monitoring potential problems in online small groups / Indicateurs de collaboration pour diagnostiquer des problèmes potentiels dans de petits groupes en ligne
Namsook Jahng


***Messages are posted in the language received.***
***Les messages sont affichés dans la langue dans laquelle nous les avons reçus.***
CNIE | RCIÉ www.cnie-rcie.ca
Twitter = @cnie_rcie
Facebook = CNIE-RCIÉ

About these ads

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

The Rubric Theme. Blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,637 other followers

%d bloggers like this: